گروه حوادث: مرد میانسالی که در جریان یک جنایت خونین همسر خود را در سوئد به قتل رسانده بود، با اعلام گذشت خانواده مقتول از مجازات اعدام گریخت

راز جنایت این مرد میانسال در سال 80 و زمانی فاش شد که مرد سالخورده‌ای به شعبه 1156 دادگاه عمومی تهران رفت و مدعی شد دخترش که در سوئد زندگی می‌کند، توسط شوهرش به قتل رسیده است.

این مرد به قاضی دادگاه گفت: دختر 40ساله‌ام که فاطمه نام دارد و در استکهلم زندگی می‌کرد، خرداد ماه امسال به دست شوهرش به قتل رسیده است. این درحالی است که شوهر او بعد از ارتکاب جنایت متواری شده است.

قاضی پرونده بعد از شنیدن اظهارات این مرد، دستور شناسایی و دستگیری قاتل فراری را صادر کرد. به این ترتیب، گروهی از کارآگاهان اداره 10پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند پرده از راز این جنایت بردارند.

ماموران پلیس در تحقیقات اولیه خود از طریق اینترپل (پلیس بین‌الملل)، اطلاعاتی از پلیس سوئد دریافت کردند که درستی ادعا‌های مرد سالخورده را تایید می‌کرد.بنابراین پلیس ایران از پلیس سوئد در خواست کرد مرد ایرانی مقیم سوئد را بعد از دستگیری در اختیار پلیس ایران قرار دهد.

درحالی‌که تحقیقات پلیسی و قضایی برای ردزنی مرد جنایتکار ادامه داشت، ماموران پلیس بین‌الملل آلمان در دی‌ماه سال 80 جنایتکار فراری را در خاک آلمان شناسایی کردند و بعد از دستگیری، وی را تحویل پلیس سوئد دادند.

به این ترتیب، عباس در دادگاه سوئد محاکمه و از سوی قاضی دادگاه به تحمل 10سال زندان محکوم شد. این مرد بعد از اینکه 7 سال از دوران محکومیت خود را در زندان سپری کرد، آزاد شد اما از آنجایی که علاوه بر حبس به اخراج از سوئد نیز محکوم شده بود، راهی ایران شد.

براساس این گزارش، کارآگاهان پلیس تهران وقتی متوجه شدند که احمد قصد دارد با پرواز استکهلم- تهران به ایران برگردد او را در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

بازجویی در تهران

عباس وقتی در اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت، مدعی شد: من و همسرم فاطمه زندگی خوبی در سوئد داشتیم تا اینکه به خاطر بروز برخی اختلافات خانوادگی، او به دادگاه رفت و از من شکایت کرد.

با شکایت او پلیس مرا دستگیر و راهی زندان کرد. وقتی آزاد شدم به سراغ فاطمه رفتم تا زندگی‌مان را از سر بگیریم. برای همین او را سوار ماشین کردم و برای گفت‌وگو به محلی خلوت رفتم.

در حال گفت‌وگو بودیم که بحث‌مان بالا گرفت و من ‌که عصبانی شده بودم، با گوشی تلفن همراه ضربه‌ای به سرش زدم که این کار باعث خونریزی از سر او شد. بلافاصله کنار یک پارکینگ توقف کردم و او را از ماشین پیاده کردم تا جلوی خونریزی سرش را بگیرم اما او با داد و فریاد درخواست کمک کرد، من هم که می‌خواستم کسی متوجه درگیری‌مان نشود جلوی دهانش را گرفتم.

اما بعد از چند لحظه او بی‌حال شد و روی زمین افتاد.  بعد از اعترافات مرد میانسال، از آنجایی که خانواده فاطمه از وی شکایت کرده بودند و طبق قانون وی ‌باید  براساس قوانین ایران محاکمه شود، رسیدگی به این پرونده در شعبه 1156 دادگاه بعثت آغاز شد.
متهم به قتل در جریان این محاکمه به ارتکاب قتل عمدی اعتراف و از اولیای دم درخواست بخشش کرد.

قاضی گیوکی- رئیس شعبه 1156 دادگاه بعثت- صبح دیروز با اعلام این خبر گفت: در حالی که رسیدگی به این پرونده ادامه داشت اولیای دم فاطمه با مراجعه به دادگاه از قصاص قاتل دخترشان گذشت کردند و گفتند که حاضرند در ازای دریافت دیه احمد را ببخشند.

وی ادامه داد: خانواده فاطمه مدعی شدند که قصد دارند دیه دخترشان را صرف امور خیریه کنند تا ثواب آن به دخترشان برسد.  قاضی گیوکی افزود: باتوجه به محتویات پرونده و اعلام رضایت اولیای دم، طبق قانون احمد از لحاظ جنبه عمومی جرم در این شعبه محاکمه   و به 9 سال حبس تعلیقی محکوم شد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که متهم 7 سال را در زندان سوئد گذرانده و از طرفی از زمان ورود به ایران تا جلب رضایت اولیای دم نیز در زندان به سر می‌برد، حکم آزادی او صادر شد و وی به زندگی عادی بازگشت.

کد خبر 98426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز